Tuesday 19 June 2012

is luv necessary to get marry? ape u all rase?





if dis question being ask to orang dulu2 sure dorang cakap ta payah cinte2 nie.sebab for sure zaman dulu most of the mariage is arranged by family.kn?even ade tu da kena cop mase dak tadika  lagi.

"eh besa2 nanti kan mak jemah,aku ingat na wat jadi menantu la anak ko tuh."

and cube kite bayangkan its happen nowadays.oh no.sumpah tana.!i prefer lagi knal n tgk muke dlu even ta becenta pon.i ask my mom, do u luv dad when u been introduce at first.she said no.then how come u can get marry wit dad.uhh?mane bole ta becinta kalo na kawen,kena la sayang dlu.ohh.n now i noe if my mom tade dad die kowt n vice versa.:)
n one of my fren tell me dat till her dad dead he never love her mom?telopong sementara mendengar cerita.

"jah,aku ta penah cinta kau,tapi aku sayang kau sebab kau jaga anak2 aku"

dis is true,name dan cara percakapan belainan,tapi maksud disampaikan same.:)n her dad bgtau mase die ngah sakit tenat.sdey nye,kalo aku jadi ma die,mati same kowt.
well,stlh mendenga byk cerita dan blaja,kawen kerana cinta saje memang ta berguna.sumtymes we don need to luv sumone if we have to be marry or want to marry him/her.thre's a lot of tink lagi that we hav to tink aside from lurv..alaa lurv becintan cintun betaun pown,aku sayang kau kau sayang aku kalo tade tanggungjawab susa jugak.err aku sayang kau sebab tu aku bagi ko makan pasir..erm?sayang tu bole dipupuk,cinta bole disemai.yang penting hati ikhlas n tau ape tujuan kite na kawen sbnanye..kite nk kawen sebab ape.nape na kawen ngan die.
sumtyme when we in luv wit sumone,i na kawen ngan u,u sowang je laki dalam idup i,bla bla lagi which is i salu ckp jgk.ngehe,tapi kalo die bukan jodoh kite,kite kena trime gak kan?n its alwiz happen becenta ngan owang laen,kawen ngan owang laen.alwiz!no doubt.tapi tu la we as a human,if we want sumone we hav to fight for that,bukan tgu bulan jatuh ke riba jew.
n for me,niat tu kena ikhlas,hati mesti jujur,jangan menabur janji kalo ta dapat tunaikan,lelaki yang baek utk perempuan yang baek,if kite ta dapat yang elok,we hav to check ourself back,dun juz blame others coz we hav to realize kite ni ta sempurna,we never are.bukan sebab cinta jew tuk kawen.cinta tu perlu ade for some people tapi tak yah la sampai lautan luas sanggup ku redah,gunung berapi sanggup ku daki,kalo ko sanggup,ko mati dlu kowt.:)dis is juz pemerhatian.masing2 punye pandangan laen an.pandangan saya pown ade yang laen jugak.:) 

# jgn mgharap sesuatu yg lbh,sbb kite akn selalu dpt yg kurg.dan akhirnya kecewe.
# klw i gagal sekali lg brcinte,i akn trime jodoh yg mama ayah pilih,berkat :D
# tp i harap i ade peluang untk memiliki org yg i cnte,tp sapepun jodoh i,i akn trime.
# thx allah 4 everytg,i love you so much!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

nak tinggalkan pesanan?sila lah :)

LoveLoveLove

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...